Tuesday, July 5, 2011

GADGET:make me crazy but still cool !!

mesti tertanya-tanya kan kenapa aku tulis perkataan gadget tu dengan huruf besar and then siap sambung dengan ayat 'make me crazy but still cool' lagi. Nak tahu kenapa?? So..lets check it out..
mengikut maksud daripada wikipedia:

GADGETS

gadget atau dalam erti kata lain satu objek teknologi yang kecil (seperti alat atau perkakas) yang mempunyai fungsi tertentu , tetapi sering dianggap sebagai sesuatu yang baru. ( contohnya macam komputer or laptop , handphone , mp3 and so on : alat teknologi yang sering kita gunalah ) . gadget dianggap luar biasa atau satu rekaan yang bijak daripada objek teknologi biasa kepada yang lebih canggih pada masa ini.gadget juga dipanggil sebagai gizmos..

contoh-contoh gadget pada masa kini


haa...tu lah maksud gadget yang kita sering pakai tu secara umum..memang panjang and padat..tapi satu perkataan yang aku x faham..perkataan 'gizmos'..apa maksud tu?? *wondering..
apa-apa pon..aku go straight to the point tujuan aku cakap gadget tu boleh buat aku atau pon korang (lepas baca apa yang aku tulis lepas ni)  korang pun boleh jadi gila and percaya yang gadget tu memang canggih and hebat.

haa..memang suspen lah..
dulu kalau tengok ja org pakai handphone kita pun nak pakai jugak..so punya lah beli handphone yang canggih lah pada waktu tu.punyalah tayang habis dekat kawan-kawan sekelas yang kita beli handphone yang canggih and hebat...tapi sekarang ni tengok-tengok handphone yang kita pakai tu dah lapuk and org lain pakai yang lebih canggih lagi dari handphone kita.contohnya:

gadget dulu

gadget sekarang

gadget akan datang

yang tu baru bab handphone..so orang x pelik sangat lah tapi kalau dah sampai ke toilet pun nak guna teknologi..perghhh..memang mantap lah..

toilet orang zaman dulu-dulu (luar daripada rumah)

toilet yang diguna pada zaman sekarang (dah ada dalam rumah)

toilet yang akan diguna pada masa akan datang !!

haaa..yang ni memang ajaib dan pelik sekali..toilet skali dengan washing machine..memang x terfikir dek akal kan akan ada toilet seperti nie di masa akan datang.tapi dengan adanya teknologi , semuanya boleh jadi..benda yang x logik pun boleh jadi realiti..

So , sebab tu lah aku cakap gadget tu memang boleh buat kita jadi gila tapi still hebat di mata dunia..cayalah!

2 comments:

  1. tapi mangkuk jamban bukan gadget kan? hahaha.. teringin nak ade gadget dslr..

    ReplyDelete